O czym polscy nastolatkowie najczęściej rozmawiają z rodzicami?
O czym polscy nastolatkowie najczęściej rozmawiają z rodzicami? 🤔 Czy codzienne rozmowy skupiają się na ocenach, przyszłości, a może relacjach z rówieśnikami? Instytut Badań Edukacyjnych przyjrzał się temu w badaniu PISA 2022. Wyniki pokazują, jak często i o czym rozmawiają uczniowie z rodzicami — nie tylko o szkole, ale i o
Jaka (nie) powinna być moda? – projekt edukacyjny „Stop Fast Fashion”
dr Aleksandra Ścibich-Kopiec Projekt "Stop Fast Fashion" realizowany przez konsorcjum FERI Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji i MATA - Macedonian Artisan Trade Association podkreśla wagę odpowiedzialnej konsumpcji w branży mody. Tzw. "szybka moda" negatywnie wpływa na środowisko, dlatego zachęcamy do wprowadzenia edukacji o zrównoważonej modzie na lekcjach. Gotowe scenariusze i materiały
Efekty uczenia się w edukacji dorosłych
dr Aleksandra Ścibich-Kopiec Współczesny rynek pracy wymaga od pracowników ciągłego doskonalenia własnych umiejętności. Nowe technologie zmieniły sposób, w jaki się komunikujemy oraz wykonujemy codzienne zadania. Stanowi to duże wyzwanie zarówno dla pracodawców, jak i instytucji pomagających osobom dorosłym. Edukatorzy osób dorosłych powinni dostosować sposób kształcenia do nowych potrzeb i czasów. Dlaczego warto kształcić się po zakończeniu edukacji
New professions and competences in adult education [artykuł w języku angielskim]
Adult education is currently undergoing transformation under the influence of global megatrends, which have a huge impact on the situation on market. Aleksandra Ścibich-Kopiec, link EPALE #EVACOAdult education is currently undergoing a transformation under the influence of global megatrends, which have a huge impact on the situation in the labour market,
Ready to start – projekt o doradztwie zawodowym i kompetencjach
„Ready to start” - dziś o doradztwie zawodowym, kompetencjach i karierze zawodowej i nie tylko rozmawiamy z Panią Renatą Fijałkowską. Autor wywiadu: Aleksandra Ścibich-Kopiec, link do wywiadu na EPALE Zapraszamy do lektury wywiadu z Panią Renatą Fijałkowską - Prezes Fundacji Rozwoju Społecznego i Profilaktyki DIALOG. Dziś o doradztwie zawodowym, kompetencjach i karierze
Jak uczyć dorosłych? Powstał projekt podnoszący poziom kompetencji edukatorów
Nauczanie osób dorosłych wymaga szczególnych kompetencji. Jest ono wyzwaniem tym większym, gdy gra toczy się o włączenie społeczne osób o mniejszych szansach, a więc m.in. będących w trudnej sytuacji ekonomicznej, niepełnosprawnych, starszych, wykluczonych cyfrowo. Z pomocą edukatorom przychodzi projekt „Edukator filarem włączenia społecznego w edukacji dorosłych”, który koncentruje się na